tirsdag den 24. august 2010

De første par dage i Canada!

Så er tiden vel inde til at skrive et nyt indlæg, når hvor jeg er ankommet til det store Canada.
Flyturen herover synes jeg faktisk ikke var lnag, tror det var fordi vi snakkede meget i flyveren. Det var virkelig hyggeligt! Og turen til det næste fly i Charles de Gaule (ordbog?) i Paris gik godt. Vi var dog lidt forvirret på et tidspunkt men det gik hurtigt over. Da vi ankom til Montréal - Trudeau, gik det også godt, lige indtil vi fik af vide at vi skulle over til "Immigration-room" for at få et rigtigt visum. Der var såååååå mange mennesker og det tog sååååå lang tid. Tror det tog os over 2 timer bare at komme ud af lufthavnen.. Pretty Crazy! I afhentnings hallen blev vi derfra alle modtaget af vores værtsfamilie. Min familie havde lavet et skilt hvor der stod " Nathalie - Velkommen - Stenhammer", med rigtig mange farver og blomster og ting og sager. Vi kørte derefter en times tid hvor vi så stoppede på en Pizza Hut for at få noget at spise. Resten af vejen hjem tog ret lang tid. Jeg var virkelig træt og det gjorde det bare ikke bedre at sidde i en bil. Jeg mener, hvor fedt er et førsthåndsindtryk hvis man sidder og sover? Haha jeg synes ihvertfald ikke det var særlig fedt, så jeg koncentrerede mig virkelig meget for ikke at "falde i fælden" ;-) Da vi endelig ankom til huset havde min familie oven i købet lavet et kæmpe skilt hvor der stod velkommen på fransk med masser af balloner and things like that.

Noget jeg troede jeg aldrig skulle møde i Canada var nok leverpostej - men nej, det har jeg mødt, eller ihvertfald noget der minder rigtig meget om leverpostej - det smager og lugter af leverpostej, så tror det er rimelig possible at det er det ;-)

Igår var jeg med ovre på Samuel (min værtsbror på 13)'s skole hvor han skulle indskrives og have bøger osv. Virkelig ikke det samme som i DK! Hans skole minder mig virkelig meget om de der amerikanske skoler med skabe, spisehaller osv. ligesom i film like "High School Musical"! Det var vildt! Og min skole, Esle, er præcis sådan også! Det bliver spændende! Har også fået fortalt at jeg skal på det sidste år, hvilket vil sige at jeg skal have alle de der graduation-stuff som de også har i USA til afsluttende elever, det glæder jeg mig rigtig meget til! haha

Som I nok kan høre, så har jeg det rigtig godt her og får snakket en masse fransk, måske lidt mere engelsk men det vel okay? ;-) hehe

Flere opdateringer vil skrives ned når de kommer, indtil da så pas godt på jer selv!

//Nathalie

2 kommentarer:

  1. Lyder som om du har dejligt :) Glæder mig til at høre mere! 1000 knus caro

    SvarSlet
  2. What a great story ! Thanks Google Translation hehe :)

    SvarSlet